لیست بهترین دکتر روانشناس با آدرس و تلفن

لیست بهترین دکتر روانشناس با آدرس و تلفن

یکی از مشاغل بسیار سخت و مسئولیت پذیر را دکتر روانشناس به عهده دارد. زمانی که دکتر روانشناس به مسئولیت های متعهد شده خود عمل می کند، از نظر بیمارانش یکروانشناس خوب شناخته می شود. روانشناس براساس فرایندهای ذهنی و رفتاری بیمار در کنار مشاهده و تفسیر ارتباط افراد با یکدیگر و محیط مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.

نحوه ارتباط دکتر روانشناس با بیمارانش به شیوه مستقل یا تحقیقی و حتی در برخی موارد بصورت یک تیم مراقبت درمانی می باشد. در نوع تیمی برای درمان بیمار، دکتر روانشناس به عنوان یک عضو از تیم در کنار کادر مراقبتی از قبیل پزشک، مددکار اجتماعی و دیگر همکارانش شروع به درمان می نماید.

ویژگی های دکتر روانشناس خوب

  • سلامت روانی: داشتن روانی آرام و خونسرد از واجبات یک دکتر می باشد. زمانی که روانشناس از هر نوع حالت های خشم و تهاجم مبرا باشد، بیمار با خیال راحت به او اعتماد خواهد.
  • علاقه مند به دانش روز روانشناسی: اطلاع داشتن از اخبار و علم روانشناسی روز از ویژگی های بارز یک روانشناس خوب و حاذق می باشد. برای کسب این اطلاع بایستی در سمینارهای مختلف بین المللی شرکت کنند یا با خواندن مقالات مختلف علم خود را بروز کند. زیرا با اطلاع روز دنیا جلو رفتن باعث خواهد شد که رفتار و کردار به طور کامل تغییر کند.
  • رازداری: تقریبا سکوت نصف بیشتر مردم و نگفتن مشکلاتشون به هر روانشناسی به دلیل ترس از لو رفتن راز زندگی آنها می باشد. با ایجاد یک محیط امن و آرام دکتر روانشناس می تواند اطمینانخاطر را برای بیماران فراهم کند و اعتماد آنها را کامل به خود جلب نماید.
  • شونده خوب: در برخی موارد بیمار تنها به دنبال دوتا گوش شنوای خوب می باشد. زمانی که دکتر روانشناس با تمام وجود پای صحبت های بیمار خود می نشیند و با تاکید به بیمار می فهماند که حواسش به حرف های وی می باشد، بیمار احساس آرامش پیدا می کند.
  • همدلی و همدردی: اگر بخواهیم همدردی را تعریف کنیم باید بگوییم که تلاشی است برای فهمیدن و درک دنیای ذهن طرف مقابل، اما در همدلی دکتر روانشناس خود را در جای بیمار قرار می دهد و از دریچه وی به موضوع نگاه می کند. همدلی و همدردی از مهم ترین مفاهیم درمان بیماران می باشد.
  • قضاوت و داوری: دکتر شنونده خوبی است نه داور و قاضی. روانشناس در ارتباط با صحبت های بیمار خود به هیچ عنوان پای قضاوت و داوری بیمار نمی شیند

وظایف یک دکتر خوب

افرادی که به حیطه روانشناسی قدم می گذراند حال در قالب فقط یک روانشناس و یا یک دکتر روانشناس، با کمک آموخته و آموزش هایی که کسب کرده اند به درمان روان و روح بیماران خود می پردازند. از جمله مشاوره هایی که هر بیمار یا شخص می تواند از دکتر روانشناس دریافت کند شامل مشاوره تحصیلی، شغلی، ازدواج و دیگر موارد می باشد. اما به طور کلی موارد زیر به مراجعه کننده ها ارائه می شود:

راهنمایی: راهنمایی شغلی، راهنمایی کودک و راهنمایی آموزش از جمله وظایف دکتر روانشناس می باشد. در این مورد پرسش هایی که از سوی مراجعه کننده پرسیده می شود توسط روانشناسها پاسخ داده می شود. البته فراموش نشود که به هنگام مسائل پیچیده تر روانشناختی زیاد گزینه مناسبی نیست.

مشاوره: در حالتی که مراجعه کننده با حالت پریشان با روانشناس خود صحبت می کند، روانشناس از پنجره مشاوره وارد می شود. در این حالت روانشناس با استفاده از علم روز خود و آگاهی که در طول تخصص خود کسب کرده است به کمک بیمار خود می شتابد. از این رو بیمار می تواند درخصوص خود به بینش خوب رسیده و نسبت به اهداف خود به طور واقع بینانه بنگرد.

روان درمانی: اصلی ترین و مهم ترین بخش روانشناسی به اختلالات روانی بیمار برمی گردد. روان درمانی به فعالیت های هدفمند، تخصصی و حساس گفته می شود که بدون شک به آموزش، تخصص، هنر درمان و مهارت های خاصی دارد.

تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟

اولین تفاوت روانشناسها با روانپزشک به تجویز داروهایی برمی گردد که توسط روانپزشک برای بیمار تجویز می شود. علاوه بر این کوتاهی جلسات درمان و طولانی بودن فاصله بین مراجعه می باشد. تجویز آزمایش های پزشکی زمانی از سوی روانپزشک تجویز می شود که بیمار به مشکلات جسمی مبتلا شده باشد.

فراموش نکنید که دکتر خوب در هیچ شرایطی اجازه تجویز دارو برای بیمار را نخواهد داشت. در برخی موارد حساس که نیاز به درمان اختلالات روانی بوده، همکاری روانپزشک و روانشناس امری ضروری می باشد.

زمان مراجعه جهت روانشناسی

زمان مراجعه به روانشناس نیاز به بازه زمانی خاصی ندارد. در واقع هیچگونه محدودیتی برای مراجعه وجود ندارد. هر زمانی که بیمار نیاز پیدا کرد که با یک شونده فعال، به دور از قضاوت و داوری، رازدار و دیدگاه پذیر صحبت کند باید به یک دکتر خوب رجوع کند. متاسفانه در ایران اندکی تصور مردم به هنگام مراجعه به روانشناس تغییر پیدا کرده است. بدون شک یک رواشناس حاذق می تواند بسیاری از مشکلات روزمره و پرحاشیه هر فردی را رفع نماید.

دکتر روانشناس خوب کجاست؟

اگر بخواهیم دکتر روانشناس خوب را پیدا کنیم باید چندین روانشناس را تغییر بدهیم. اما رهایش برای شما لیست دکتر روانشناس خوب با خدماتی که ارائه می دهند را آماده کرده است. این لیست شامل اسامی زیر است:

  • دکتر شیوا کوهی کمالی ، دکترای تخصصی روانشناسی سلامت و روانشناس بالینی

    مشاوره ی پیش از ازدواج، مشاور خانواده، مداخله در خیانت، درمان اختلالات شخصیت، سکس تراپی و مشاوره اختلالات جنسی، مدرس کارگاه مهارتهای زندگی

    آدرس: کرج،خیابان شهید بهشتی،میدان شهدا به سمت طالقانی،برج زرین گل،طبقه ۴
    شماره تماس: 02632215740
  • دکتر مجتبی انصاری ،روانشناس

    آدرس: کرج،بین چهارراه طالقانی و شهدا،برج رازی،طبقه ۷،پلاک ۷۱
    تلفن تماس:02632206025 – 09121755409
  • دکتر جعفر میرزایی ، دکترای روانشناسی

درمان اختلالات اضطرابی، ترس‌ها، افسردگی، بیش‌فعالی، نافرمانی، وسواس و استرس پس از سانحه PTSD ، مشاوره پیش از ازدواج، خانواده و رضایتمندی زناشویی، مشاوره کودک و نوجوان، افت تحصیلی، پیشگیری و درمان اعتیاد، مشاوره بیماران ام اس، دیابت، کانسر و ناباروری زناشویی، آزمون‌های هوش، شخصیت، اضطراب، افسردگی و بیش‌فعالی

آدرس: تهران، بزرگراه جلال آل احمد، بعد از پل گیشا، روبروی شعبه بانک کشاورزی، پلاک ۱۳۵، طبقه۲، واحد ۳

تلفن: 02188277643

  • ناهید خان بابائی، کارشناس ارشد روانشناسی

مشاوره فردی (اضطراب، استرس، افسردگی، وسواس و …)، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده و زوجین

آدرس:تهران، ضلع شمالی ایستگاه مترو صادقیه، نبش کوچه هفتم، ساختمان آریا، طبقه ۱، واحد ۳

تلفن: 02144056335

  • سیما ملکی آزاد، کارشناس ارشد روانشناسی

ترنس تراپی، اختلالات کودک، فوبیا درمانی، پانیک، درمان افسردگی، درمان قطعی پرخاشگری

آدرس: تهران، تهرانپارس، چهارراه تیرانداز، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۱۱۶، واحد ۹

تلفن: 02166705893

نظرتان را بنویسید
نظر
نام
ایمیل
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم