اقامتگاه و هتل در قم

اقامتگاه و هتل در قم

وجود هتل و اقامتگاه در قم چه ضرورتی دارد؟ بهترین هتل در قم کجاست؟ لیست هتل و اقامتگاه در قم کجاست؟ سوغات قم چیست؟ با ما همراه باشید یکی از امکاناتی که باید در هر شهر و استان بزرگ و یا کوچکی وجود داشته باشد هتل و اقامتگاه است و شهر قم نیز از جمله شهر هایی است که وجود هتل و اقامتگاه در آن بسیار ضروری است.

اهمیت اقامتگاه و هتل در قم

هر چند که شهر قم یکی از کوچک ترین شهر های ایران است اما میزان مسافرت به این شهر بسیار زیاد است و به همین دلیل تعداد بی شماری از هتل ها و اقامتگاه ها در این شهر قرار دارد تا نیاز های مسافران تامین شود. از دلایلی که باعث اهمیت  هتل و اقامتگاه در قم می شود و یا از جمله  دلایلی که باعث مسافرت افراد به این شهر می شود، می توان مواردی از این قبیل را نام برد:
  • زیارت آستان مقدس حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران: اهداف زیارتی از جمله مهم ترین دلایل سفر کردن به شهر قم است و زیارت جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه به قدری مهم است که حتی از کشور های مسلمان دیگر که در همسایگی ایران قرار دارند مانند: کشور های عراق و عربستان نیز مردمانی برای زیارت این بارگاه مقدس به شهر قم سفر می کنند.
 
  • سفر به سایر شهرهای ایران: زیرا شهر قم در قسمت مرکزی ایران قرار دارد و مسیر ارتباطی بسیاری از شهرها با هم است. به همین دلیل بسیاری از افراد در زمان مسافرت به سایر شهر های ایران ناگزیر هستند تا ساعاتی را در این شهر به استراحت بپردازند.
 
  • خرید کردن از مراکز تجاری سرای ایرانی: امروزه بسیاری از افراد ساکن در شهر های اطراف قم برای خرید کردن از سرای ایرانی به این شهر سفر می کنند. مجتمع تجاری سرای ایرانی به قدری بزرگ است که برای خرید کردن از آن یک روز کفایت نمی کند و افرادی که قصد دارند جهیزیه عروس و یا وسایل خانه را به صورت کلی خریداری کردند باید دو الی سه روز را در این شهر اقامت داشته باشند تا بتوانند تمامی خرید خود را انجام دهند. به همین دلیل یکی از دلایل نیاز به هتل و اقامتگاه در قم خرید از سرای ایرانی است.
 
  • بازدید از مکان های تفریحی و آثار تاریخی شهر قم: بسیاری از افراد می پندارند که شهر قم هیچ جاذبه گردشگری ای ندارد. اما لازم به ذکر است که شهر قم دارای آثار تاریخی بسیار زیاد و مکان های تفریحی و توریستی بسیار زیادی نظیر غار وشنوه، دریاچه حوض سلطان، بازار قم ، کاروانسرای دیر گچین و … است که بازدید از این مکان ها از جمله دلایل سفر کردن به شهر قم است.
 
  • تحصیل در مدارس فیضیه قم: شهر قم دارای مدارس فیضیه بسیار معروفی است که بسیاری از اشخاص که قصد تحصیل در حوزه علوم دینی را دارند تحصیل در این مدارس فیضیه را برای خود بر می گزینند. از این رو محصلانی که به صورت دائم قصد سکونت در قم را ندارند و تنها یک و یا دو روز در هفته را در این شهر می گذارنند به هتل و اقامتگاه در قم نیاز پیدا می کنند.
  هتل در قم  

هتل و اقامتگاه در قم

هتل ها و اقامتگاه های قم به چند دسته تقسیم می شوند که از قبیل زیر می باشند:

هتل های سه ستاره و چهار ستاره

هتل های سه ستاره و یا چهار ستاره بهترین هتل های قم هستند که دارای تمامی امکانات کافی برای مسافران می باشند. این هتل ها دارای رستوران و کافی شاپ هستند و مسافران می توانند در آنها نهار، شام و صبحانه بخورند. این اقامتگاه ها به صورت سوئیت هایی در اندازه مختلف به مسافران ارائه داده می شوند و مسافران می توانند این سوئیت ها را در انواع یک تخت خوابی، دو تخت خوابی و سه تخت خوابی تهیه کنند. هتل های سه ستاره و یا چهار ستاره قم از گران قیمت ترین هتل های این شهر هستند که هزینه مورد نیاز برای اقامت در آنها به ازای هر یک شب و به ازای هر یک نفر تقریبا در حدود 260 هزار تومان است که این هزینه نیز با توجه به نوع هتل باز هم متفاوت می باشد. از جمله هتل های ستاره دار این شهر می توان به هتل: الزهرا قم، هتل بین المللی قم، هتل راسپینا و هتل ملل اشاره کرد که هر کدام از این هتل ها دارای امکانات متفاوتی هستند.

هتل نزدیک حرم

افرادی که برای زیارت بارگاه حضرت معصومه و جمکران به قم مسافرت می کنند، ترجیح می دهند که در نزدیکی حرم اقامت داشته باشند تا بتوانند در طول روز به راحتی به حرم رفت و آمد کنند و به همین علت برای چنین افرادی هتل نزدیک حرم بهترین گزینه است. در نزدیکی حرم هتل و اقامتگاه های زیادی به صورت هتل آپارتمان و یا هتل ستاره دار وجود دارد که عزیزان مسافر به این شهر می توانند در این اقامتگاه ها ساکن شوند. البته لازم به ذکر است که هتل آپارتمان ها دارای هزینه اقامت کمتری در مقایسه با هتل های چند ستاره هستند. اما این هتل ها نیز از تمیزی و امکانات کافی برخوردار می باشند. هتل بین المللی قم یکی از هتل های معروف چهار ستاره در نزدیکی حرم است که از امکانات بسیار مناسبی از قبیل: رستوران، آب نما، غذاهای ایرانی و فرنگی، محیط آرام، فاصله صد متری با حرم و …. برخوردار می باشد.

هتل آپارتمان

هتل آپارتمان نیز یکی از انواع هتل و اقامتگاه در قم است که این هتل ها دارای هزینه کمتری در مقایسه با هتل های چند ستاره برخوردار هستند زیرا امکانات این نوع از هتل ها کمتر از هتل های چند ستاره است. هتل آپارتمان ها معمولا به صورت سوئیت هایی در اختیار مسافر قرار می گیرند که دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه هستند. هتل آپارتمان هایی که به صورت درجه یک هستند برای افرادی که قصد دارند تا از امکانات کافی برخوردار باشند، بسیار مناسب است و با اجاره کردن این نوع از هتل ها فضای بیشتری در اختیار مسافر در مقایسه با هتل های چند ستاره قرار می گیرد.
برچسب ها: ,
نظرتان را بنویسید
نظر
نام
ایمیل
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم