ورامین کجاست؟ قدم به قدم در شهر ورامین

ورامین کجاست؟ قدم به قدم در شهر ورامین

ورامین از شهرستان های استان تهران می باشد که در جنوب شرقی این استان واقع شده است ، مرکز این شهرستان نیز ورامین است و با آب و هوای خشک دارای دیدنی های مختلفی نیز می باشد و به دلیل داشتن خاک حاصل خیز مکانی مناسب برای کشت و زراعت می باشد  و به علت وجود خاک رس در برخی از مناطق آن  کوره های آجر پزی بسیاری مشغول به کار می باشند همچنین وجود دشت ورامین در این شهرستان باعث موقعیت کشاورزی ممتاز آن شده است  و به علت زیبایی زیاد جاذبه گردشگری زیادی را نیز به خود اختصاص داده است و گفته میشود که از گذشته های دور نیز از این دشت جهت  کشاورزی استفاده میشد و به همین خاطر  اشیای باستانی زیادی از این مزارع تا کنون کشف شده است .  

مکان های گردشگری ورامین

 

تالاب بند علی خان

این تالاب از مکان های دیدنی ورامین می باشد و در دل کویر قرار گرفته که آب شیرین در آن جریان دارد و سالانه محل زیست پرندگانی چون خـوتکا، غاز، دُرنا چنگر و اردک میشود .  

برج علاء الدین ورامین

  این برج در مرکز شهر ورامین قرار دارد که به دوره ایلخانیان بر میگردد که با سبکی منحصر به فرد خود یک مکان بسیار دیدنی به شمار میرود و  جذب بالایی برای مسافرین و گردشگران خواهد داشت و جزء آثار ملی به ثبت رسیده است .  

قلعه ایرج

  یکی دیگر از جاذبه ها گردشگری این شهرستان قلعه ایرج می باشد که قلعه های خشتی داشته وبزرگترین قلعه خشتی در دنیا می باشد که جزء آثار ملی نیز به ثبت رسیده  یک مکان دیدنی برای باستان شناسان و مسافرین خواهد بود .  

روستای خاوه

  این روستا از دیدنی ترین روستای این شهرستان است که دارای طبیعتی زیبا و عالی می باشد و آثار تاریخی مختلفی را نیز به همراه دارد که با بافت سنتی و قدیمی آن خبر از قدمت هزار ساله این روستا میدهد که با خیابان درختی منحصر به فرد خود فضای عالی را خلق کرده است و هچنین این روستا  دارای مکان های گردشگری مختلفی نیز در خود می باشد که جذب بالای گردشگر و باستان شناس را به خود اختصاص میدهد .   ورامین  

 پل تاریخی باقر آباد ورامین

  این پل تاریخی برای اواخر دوره قاجاریه می باشد و نمادی انقلابی نیز داشته و یک آثار  دیدنی برای افراد مختلف خواهد بود که در منطقه باقر آباد قرچک ورامین قرار دارد .  

یخچال حصار کوچک

  روستای حصار کوچک دارای یخچال قدیمی و باستانی  می باشد که در ورودی این روستا قرار دارد و یک مکان دیدنی  تاریخی برای گردشگران خواهد بود .   از دیگر آثار تاریخی این  شهرستان میتوان به  مسجد جامع ورامین ، امام زاده جعفر ، امام زاده یحیی ، بقعه کوکب الدین می باشد کلیه این مکان ها فضایی عالی برای دیدن آثار تاریخی می باشند و افراد علاقه مند به آثار تاریخی شهرستان وامین را برای گردشگری انتخاب می نمایند .  

سفر به ورامین

  همانطور که میدانید ورامین یک منطقه  جذاب با آثار باستانی مختلف می باشد که میتواند یک مکان عالی برای سفر و دیدن فضای تاریخی باشد بنابراین اگر شما نیز قصد سفر به این شهرستان را دارید باید بدانید که خوشبختانه شهرستان ورامین با داشتن شرایط مطلوب میتواند سفری خوب و به یادماندنی برای شما باشد  همانطور که مشخص است در هر سفر  هزینه ها بخش مهمی را به خود اختصاص میدهند مانند هزینه اسکان ، هزینه خرید ، هزینه  خوردن و . .  که این موضوع میتواند خرج زیادی را برای خانواده و یا افراد به همراه داشته باشد اما  داشتن کارت تخفیف این شرایط را تغیر داده است و افراد با در دست داشتن کارت تخفیف میتوانند در هر فروشگاه و مکان استراحت و یا تفریحی هزینه کمتری را پرداخت نمایند .   شرکت رهایش یار فردای ایرانیان با تحت پوشش قرار دادن مکان ها و فروشگاها و . . مختلف در شهرستان ورامین توانسته است یک حامی عالی برای  شهروندان ورامین و همچنین مسافرین این شهر باشد و  از این طریق صرفه جویی عالی در مخارج مردم داشته باشد بنابراین شما نیز اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید میتواند با خیالی راحت با استفاده ار کارت تخفیف رهایش  کارت  مخارج بسیار پایینی را بپردازید و از سفر خود لذت بیشتری را نیز ببرید .  
نظرتان را بنویسید
نظر
نام
ایمیل
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم